MENU

Sunday, May 31, 2009

Kelas basic cupcake 30 Mei 2009

Dua sahabat baik kali ini, datangnya dari Kulim Kedah. Kedua2 nyer amat meminati bidang masakan terutama kek dan pastri. Suka cari pengalaman kerana setiap apa yang diajarkan tue berbeza. Kelas bermula tepat pukul 11 pagi dan selesai pukul 3 petang... kalau boleh nak lagi lama sebab nak mendeko nie buat kita ralit dengan masa. Suami masing2 dah telifon tak sabar menanti kepulangan isteri, yerla bukan dekat tau perjalanan tu. Kepada akk2 ku nie, terima kasih sudi datang belajar dengan saya, insyaallah kita jumpa lagi. Okay jom tengok gambar kat bawah :)


gembira bersama cupcake yang dihasilkan nyer...


Hasil deko dari kak Hamimah untuk dibawa pulang... lagi 3 tue untuk maknyer sbb mak bdk x suker makan baterkrim hihi...


kak Nor join kelas nie sebab anak² mmg suka makan kek kata nyer.
Kerap juga hadiri kelas masakan... paling diminati ialah buat cheesecake.
Macam pernah tengok jer muka akk nie, tapi dimana yer???


buah tangan untuk orang kat rumah... mesti anak² suka ibunya dah pandai buat kapkek.
firstime buat bunga rose menjadi tau... ketawa riang akk ni. Sy lupa nak zoom in rose tu :(


kusyuknyer tengok akak2 kita nie mendeko cupcake..keduanya punya bakat terpendam. Sebelum nie hanya buat kek saja tanpa butterkrim. Lepas nie boleh la buat kat rumah. Kene selalu practise yer untuk dapat hasil corak terbaik.


pastikan hujung nozel tue bersih baru senang nak lukis yer...


tengah try n error diatas board sebelum lukis kat atas cupcake.





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails